Veelgestelde Vragen
Wij hebben ons best gedaan om de meestgestelde vragen van ons team duidelijk en transparant te beantwoorden.
Vragen? Opmerkingen? Laat uw klanten contact met u opnemen door het onderstaande e-mailformulier in te vullen.
Veelgestelde vragen
Onze nummer één prioriteit is dat onze planten in een vrolijke, gezonde staat aankomen. Je weet nooit welke avonturen een plant kan beleven op weg naar jouw huis! Onze planten worden verzonden in hun kwekerijpot om een veilige en comfortabele reis naar jouw voordeur te garanderen. Door planten in hun kwekerijpot te laten tijdens de verzending, wordt het risico op stress en schokken verminderd dat kan optreden als ze voor vertrek uit de kas in een nieuwe pot zouden worden geplaatst.
Als je je plant combineert met een van onze plantenbakken, zit de kweekpot er stevig in. Voor grote planten en plantenbakken, inclusief kunstplanten, wordt de plantenbak apart van de grote plant verzonden vanwege het gewicht.
Het korte antwoord is: nee. Laat je plant eerst acclimatiseren aan zijn nieuwe omgeving. Zet de plant op de plek waar je hem wilt houden. Laat hem ongeveer twee weken wennen.
Na twee weken heeft je plant zich aangepast – de lichtniveaus en temperatuur in je huis verschillen van een kas! – en kun je de plant, als je wilt, in een keramische pot plaatsen. Je merkt misschien dat de aardewerken pot van je plant breder is dan de kwekerijpot. Deze ruimte is bedoeld voor je plant om in te groeien, mocht je besluiten om te verpotten. Maar onthoud, dit is optioneel: zolang je plant nog ruimte heeft om te groeien in de kwekerijpot en er gelukkig en gezond uitziet, hoef je niets te doen!
Voor sommigen betekent de mantra ‘plantenverzorging is zelfzorg’ het gemak van de plant in de kwekerijpot laten, terwijl het voor anderen kan betekenen dat je je handen vuil maakt om te verpotten. Doe wat het beste bij je past! Wees niet bang om verschillende methoden te proberen voor verschillende planten.
Ja! We willen dat planten kopen zorgeloos en leuk is. Als je binnen 14 dagen niet tevreden bent, laat het ons weten. We betalen je aankoop volledig terug. Je hoeft de plant niet retour te sturen. Stuur een mail naar info@mooisteplant.nl en we helpen je graag verder.
Als je plant gezond aankwam maar het nu niet meer goed doet, neem dan contact met ons op met foto's. We helpen graag uitzoeken wat er aan de hand is. Soms hebben planten een paar weken nodig om te wennen aan hun nieuwe omgeving.
Wij garanderen dat uw planten in een gelukkige en gezonde staat aankomen. Zo niet, dan sturen we u een gratis vervangend exemplaar als onderdeel van onze 30 dagen klanttevredenheidsgarantie.
Hoewel het normaal is dat levende planten na transport lichte tekenen van stress vertonen (en er kan wat vuil uit de pot glippen), kunt u binnen 30 dagen na ontvangst contact met ons opnemen als de schade verder gaat dan kleine oneffenheden*. Om uw verzoek te versnellen, kunt u foto's van de schade sturen, waaronder één close-upfoto en één foto van een afstandje.
Onze lijn aardewerken plantenpotten bevat opties met en zonder drainagegaten. De meeste van onze kleine en middelgrote planten worden verzonden in hun kweekpot, zodat ze veilig bij jou thuis aankomen. Extra voordeel: kweekpotten hebben drainagegaten, zodat je je minder zorgen hoeft te maken bij het water geven. Ze geven je ook de mogelijkheid om decoratieve potten zonder gaten te gebruiken—à la cachepot. De decoratieve pot fungeert dan als schotel en vangt overtollig water op dat uit de kweekpot loopt.
Als je kiest voor een mini- of extra kleine plant die al in een pot geleverd wordt, en je pot geen drainagegat heeft, weet dan dat ons team extra voorzorgsmaatregelen heeft genomen om ervoor te zorgen dat je plant goed is geplant, met een royale laag lavastenen onder de potgrond voor een goede waterafvoer. Lavastenen zorgen ervoor dat overtollig water onder in de pot kan blijven, weg van de wortels van je plant, waardoor het risico op wortelrot vermindert.
Tip: geef je plant nooit meer dan 1/3 van het volume van de pot aan water, om overbewatering te voorkomen. Het is het beste om eerst een paar centimeter diep in de potgrond te voelen, en alleen water te geven als de grond droog aanvoelt.
Voor grote bestellingen (hoeveelheden groter dan 25) of vragen over zakelijke geschenken kunt u ons contactformulier invullen.
Wij accepteren alle grote creditcards, PayPal, Apple Pay en Google Pay.
Levende planten en kleine partijen aardewerk kunnen variëren in kleur, textuur, afwerking en maat. Hoewel we er alles aan doen om onze potplanten zo nauwkeurig mogelijk weer te geven, kunnen er subtiele verschillen zijn met wat online wordt weergegeven.
Winterverpakking
Planten maken mensen blij, vooral in de koudere maanden! Wanneer de temperaturen dalen, nemen we extra verpakkingsmaatregelen om ervoor te zorgen dat uw planten warm en comfortabel blijven tijdens het transport. Vanaf 15 november worden alle planten verzonden met winterverpakking (een kleine vergoeding per kar), inclusief verzendzakken en warmtepacks. Verzendzakken zijn gemaakt van gerecycled materiaal en zijn biologisch afbreekbaar en composteerbaar.
Om ervoor te zorgen dat je planten gelukkig en gezond aankomen, hanteren we tijdens de koudere maanden verbeterde verpakkingsprotocollen. Dit omvat extra verpakking tegen koude voor elke plant die we verzenden. Niet-levende producten vallen niet onder deze toeslag.
Heeft u nog vragen?
Als u het antwoord op uw vraag niet in onze FAQ kunt vinden, kunt u ons een bericht sturen door onderstaand formulier in te vullen.